Ga direct naar


Hoe meer fruit, hoe aantrekkelijker

Foto nieuws 02vrijdag 09 maart 2012 12:56 Dat 'twee ons groente, twee stuks fruit’ goed is voor je gezondheid, dat weten we inmiddels wel. Maar wist je ook al dat ze ervoor kunnen zorgen dat je er goed uitziet?

Mensen die hun inname van groente en fruit vergrootten, bleken na zes weken er aantrekkelijker uit te zien. Dit kwam naar voren in een onderzoek aan de Britse St. Andrews Universiteit. De onderzoekers bestudeerden 35 mensen en namen hun foto’s gedurende deze periode.

Wat bleek: Bij het eten van 2,9 meer porties groente en fruit per dag kregen de deelnemers aan het onderzoek een gezonder uiterlijk. Dit was het oordeel van anderen die de foto’s te zien kregen. Bij 3,3 meer porties groente en fruit werden de proefpersonen zelfs aantrekkelijker bevonden.

Bron: Telegraaf

Labels

«Terug

Reacties op "Hoe meer fruit, hoe aantrekkelijker"

Nieuw bericht

Overig nieuws > 2012

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari