Ga direct naar


Gekookte tomaten verminderen verspreiding kanker

tomaat rond.jpgmaandag 13 februari 2012 12:51 Dokter Mridula Chopra en haar collega's van de Universiteit van Portsmouth hebben het effect van het voedingsstof lycopeen getest.

 Lycopeen blijkt uitzaaiing van kanker te verminderen. Het onderzoek is in een aantal laboratoria uitgevoerd en de onderzoekers willen het nu bij mensen uitproberen. Lycopeen is aanwezig in alle rode groenten. In het bijzonder gekookte tomaten hebben een hoog lycopeengehalte. Het onderzoek is gefinancierd door Heinz, nadat gebleken is dat bij een consumptie van 400 gram of meer tomaten het lycopeengehalte in het bloed vermeerderd was.

Bron: AGF.nl

 

Als groenteman is het goed om kennis te hebben over dit soort zaken met betrekking tot Voedingswaarden en advisering richting de consument. De cursus Voedingsadviseur van CKO legt hiervoor een prima basis. Kijk op de website van CKO voor meer infromatie: www.agfcko.nl

Labels

«Terug

Reacties op "Gekookte tomaten verminderen verspreiding kanker"

Nieuw bericht

Overig nieuws > 2012

mei

april

maart

februari

januari


AGF Servicepunt

"Als ik me aanmeld voor het AGF Servicepunt, wat krijg ik dan?" Het is teveel om op te noemen. Vandaar dat we een overzicht hebben gemaakt.


AGF Agenda

Kijk hier voor een overzicht van alle activiteiten en evenementen in de AGF-branche in 2012.

AGF Marktplein

Dé marktplaats voor de groenteman waar vraag een aanbod bij elkaar komt. Winkel te koop? Inventaris verkopen? Of zoek je personeel? Ga dan naar www.agfmarktplein.nl. 100% gratis adverteren!

CAO 2010 - 2012

Op zoek naar de CAO voor de AGF Detailhandel? Stop met zoeken! Klik hier om de AGF CAO te downloaden.

Het weer

Gaat het regenen of wordt het morgen een warme dag met veel zon? Ga goed voorbereid de deur uit met de weersvooruitzichten.